dilluns, 23 d’abril del 2012


El violí de Auschwitz


Negativa de Rascher a utilitzar, en els experiments per elevar la temperatura dels presos congelats
  amb aigua quasi gelada, una presonera d’aspecte <<nòrdic>>-1943.

Van ser posades a la meva disposició quatre dones per a recuperar la temperatura dels presos a través de la calor animal; procedien del camp de concentració d’Ravensbrück.
  Una d’ aquestes dones presenta caràcters racials totalment nòrdics: cabell ros, ulls blaus, forma del cap i del cos. Té 21 anys i 3/4.
    A la meva objecció pel fet de que s’havia presentat voluntària per el bordell, amb va dir: <<Més valen sis mesos de bordell que sis mesos de camp>>.  M’explicà estranys detalls del camp de R., Confirmats per altres dones i el vigilant que les que l’acompanyava.
    Repugna a la meva sensibilitat racial el fet que es posi a la disposició de presos ètnicament inferiors, com a prostituta, una noia de físic ben nòrdic. Tal volta amb una tasca adequada  hom podria tornar-la al bon camí.     És per aquesta raó que em nego a usar-la en els experiments i adreço aquest informe al comandant del camp i a l’ajudant del Reichsführer SS.
     
  Dr.S.Rascher


<<E VINC EN LLOC ON TOTA LLUM ÉS MORTA>>
<<SOJORNANT EN TENEBRES I A L’OMBRA DE LA MORT
<<ENCADENATS PER LA MISÈRIA I PEL FERRO>>



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada